Borriana inaugura l’exposició “Mans” d’Adrià Pina en La Mercé

1546
burriana museu

La Mercé ha acollit aquesta vesprada la inauguració de l’exposició Mans del pintor valencià Adrià Pina, organitzada per la Regidoria de Cultura. L’alcaldessa, Maria Josep Safont, i l’edil de Cultura, Vicent Granel, han inaugurat la mostra al costat de l’artista, i el comissari de l’exposició, Aureli Doménech, qui s’han encarregat d’explicar l’obra exposada.

Amb gran assistència de públic a la inauguració, l’exposició comptarà amb un catàleg que es presentarà dissabte que ve 17 de febrer, coincidint amb la celebració de la fira de música i art, emac.borriana en la localitat. D’aquesta manera, l’artista podrà estar en contacte amb el moviment artístic que es viu aqueixos dies en la ciutat de Borriana.

La mostra que estarà oberta fins al 18 de febrer és un repàs a un dels aspectes més característics de l’obra de Pina (L’Alcúdia, 1959) com són les sèries. Amb un estil polit amb el temps el realisme és la base de les seues representacions que prenen referències d’obres i d’autors claus en l’art contemporani.

Mans és una sèrie especial en l’obra de Pina contínuament visitada i reinterpretada transversalment en la seua trajectòria. En del vast univers visual característic d’Adrià, com les cites pop, les arquitectures històriques, la cultura de masses, i els temes universals de la cultura occidental, Mans és com una tornada a la llar, a la introspecció, i, sens dubte, a la família i amics.

Mans viu, de nou, una espècie de renàixer. Les seues primeres mans, aquelles que van anar de la seua mare, es mostraven nues i eren pràcticament quadres monocromàtics. Anys després, principalment amb les mans dels seus fills, la sèrie va viure una eclosió de color. Eren mans tacades de pintura, fortament cromatizadas, com jugant dins del quadre. Un símbol més en la seua pintura. Mans és una sèrie que barreja aquest etern ritornello de l’obra de Pina amb referències visuals d’obres molt conegudes de Miró, Mondrian, Kandinsky… que amb les imatges pròpies de l’univers de Pina alteren, retornen, i muten de significat. En definitiva, amb el mestratge tècnic que li caracteritza, Adrià ens torna a fer jugar amb una altra de les seues sèries, una imatge de milions d’imatges.

COMPARTIR