La Diputació de Castelló restaura la figura de Sant Pere del Grau

1638

La Diputació de Castelló ha presentat la restauració realitzada de la imatge de Sant Pere Apóstol de l’església del Grau de Castelló com a part del seu impuls al patrimoni sacre de la província. I és que el Govern Provincial impulsa la conservació, difusió i posada en valor del patrimoni històric de la província com un actiu generador de noves oportunitats per als municipis. Així ho ha indicat el vicepresident primer i diputat provincial de Cultura, Vicent Sales, durant l’acte de presentació de l’escultura restaurada en el temple castellonenc.

“Des del Govern Provincial estem molt orgullosos del patrimoni dels nostres pobles i ciutats, i és per això que estem convençuts que és una obligació deixar en millor estat del qual ens trobem aquestes valuosíssimes peces per a les generacions esdevenidores. En la preservació del patrimoni no solament hi ha un gran valor sentimental i d’identitat, sinó també una font d’oportunitats culturals i turístiques per al nostre territori. Així ho hem impulsat des de la Diputació, com podeu comprovar aquests dies amb l’exposició la *Llum de la *Memòria a Castelló, conformada per peces d’art sacre restaurades com la que hui presentem”, ha explicat Sales.

En aqueix sentit, el vicepresident ha posat en valor “l’extraordinari treball que durant aquests anys han realitzat els nostres restauradors, gràcies a aqueixes mans màgiques plenes de professionalitat i lliurament, hui podem ser testimonis de la millora del patrimoni de la nostra província”.

Treball de restauració de la imatge de Sant Pere Apóstol
L’escultura de Sant Pere del Grau de Castelló és una obra del segle XX i estil *novocentista fabricat per l’empresa d’Arts Religioses d’Olot. Està policromada a l’oli. A la seua mà esquerra subjecta les claus, atribut del sant, i penja la sardina de plata. L’estat inicial de conservació era bo, a excepció de la brutícia superficial, repintes i xicotetes pèrdues de policromia.

*SCAN 3D
La Diputació de Castelló ha realitzat una aposta per implantar les noves tecnologies en la conservació dels béns culturals. És el cas de la digitalització 3D com a documentació *necesarua en les obres que entren en els tallers, i per tant així s’ha realitzat amb aquesta escultura de la qual s’ha guardat un arxiu digital volumètric per a preservar la seua volumetria i, en cas de pèrdua, degradació de part o de la totalitat de la peça, sempre hi haurà la possibilitat de la seua reposició exacta.

RESTAURACIÓ I NETEJA
Per a restaurar i recuperar el millor estat d’aquesta peça, les restauradores de la Diputació han plantejat una neteja mitjançant gels *quelantes, que faciliten una actuació més localitzada i controlada, eliminant pols superficial i deposicions de caràcter gras, així com *repintes i vernissos oxidats.
Així ha sigut possible recuperar la policromia original, alliberant-la de l’aspecte marró ennegrit que havia adquirit per l’acumulació de brutícia en superfície al llarg dels anys.
Per a finalitzar la intervenció, s’ha realitzat una reintegració cromàtica dels que manca i un envernissat final que serveix com a protecció de la policromia.

COMPARTIR