Cinc jocs de taula educatius que t’ajudaràn a pasar l’estiu amb els teus fills

831

Des de fa anys observem com l’oferta de jocs de taula educatius creix sense parar. Lògic, tenint en compte el potencial pedagògic i de gaudir que proporcionen a l’aula o en família. Una excel·lent alternativa també per a regalar jocs educatius per a gaudir de l’estiu.

Pot ser que alguns d’ells els conegues, que et sonen o que t’hagen parlat d’ells. Son jocs de taula per a educar en valors i hui et descobrim fins 5 jocs de taula educatius que haurien d’estar en totes les classes i també a casa. Segur que vos oferiràn moltes hores de diversió en familia.

  • 1 Penkamino: Per a jugar entre dos o més, Penkamino és un títol que estimula l’aprenentatge i la memorització de les taules de multiplicar en els estudiants. Ho fa a través d’unes fitxes que recorden al clàssic domino, només que, en aquest cas, han d’anar col·locant-se segons els resultats de les multiplicacions que vagen realitzant-se. Hi ha dos tipus de fitxes: les que són quadrades tenen diversos números que són el resultat de les multiplicacions que cal completar i les que són en forma de creu posseeixen un número diferent en cada cantonada. Del que es tracta és d’anar encaixant fitxes entre si amb la seua respectiva multiplicació.
  • 2 Faraway: Per a estudiants d’a partir de 10 anys, la seua caixa conté els següents elements: 8 cartes de personatges, 20 de realitat i 40 de fantasia. El propòsit és que els xavals siguen capaços de construir la seua pròpia història, formada per 6 capítols, per a això han de recórrer a aquestes que s’esmenten. Això els permetrà treballar i desenvolupar les seues habilitats lingüístiques així com la capacitat de narració, doncs hauran de proposar idees, suggerir feia on s’enfoca la història que han de completar.
  • 3 Time´s Up Kids: Forma part dels jocs de taula cooperatius i la seua mecànica és idònia per als xiquets de quatre anys d’ara endavant. Hi ha 20 cartes de dibuixos que cal posar de cap per avall sense mirar-les i del que es tracta (en una primera fase) és d’esbrinar que s’amaga darrere de cadascuna d’elles, però explicant amb paraules perquè serveix o s’utilitza. En una segona fase, caldrà emprar la mímica per a explicar cadascuna de les cartes. Això sí, cal fer-ho en el menor temps possible perquè el rellotge d’arena corre en contra.
  • 4 L’illa prohibida: Avalat per diferents premis, és un títol cooperatiu que es desenvolupada en una illa misteriosa en la qual els seus protagonistes s’uniran a un grup d’aventurers per a fer-se amb quatre tresors. Per a aconseguir l’objectiu, tots els participants hauran de posar-se d’acord. A partir de 10 anys.
  • 5 Code Màster: Introdueix als xavals en el món de la programació, però sense necessitat d’utilitzar l’ordinador, i alhora els ajuda a millorar les seues habilitats i capacitats a l’hora de resoldre un problema o treballar el raonament seqüencial. Existeix un avatar que es desplaça a través d’un món imaginari a la recerca d’uns cristalls amb poder i per a anar recollint cadascun d’ells -i arribar a la meta- cal completar correctament una sèrie d’accions i seqüències.
COMPARTIR